Croatia Airlines otpušta još 200 radnika

Bez autora
Apr 28 2013

Krešimir Kučko, Croatijin šef od prošlog rujna, upravo se vratio s jedne od uzavrelih rundi pregovora sa sindikatima koja je završila potpisom ugovora i ceremonijalnim rukovanjem. Nije gotovo. Još tri sindikata prijete da će paralizirati kompaniju uoči početka turističke sezone. Ne slažu se s najavljenim smanjivanjem plaća, boje se nove runde otpuštanja u kojoj će, prama najavama, morati otići još dvjestotinjak zaposlenih. Točna brojka znat će se nakon usuglašavanja plana, odnosno programa zbrinjavanja. Odlazit će se iz svih dijelova kompanije. Mislim da će od ukupno 1070 zaposlenih morati otići otprilike 200 ljudi. Neće se u svim slučajevima raditi o otkazima, jedan dio otići će u mirovinu. Jednako tako sigurno ćemo u nekim odjelima otpuštati više nego u drugima. Ali ako u tehnici izgradimo treći hangar, možda ćemo tamo čak i zapošljavati.

Croatia Airlines otpušta još 200 radnikaKrešimir Kučko, Croatijin šef od prošlog rujna, upravo se vratio s jedne od uzavrelih rundi pregovora sa sindikatima koja je završila potpisom ugovora i ceremonijalnim rukovanjem.

Nije gotovo. Još tri sindikata prijete da će paralizirati kompaniju uoči početka turističke sezone. Ne slažu se s najavljenim smanjivanjem plaća, boje se nove runde otpuštanja u kojoj će, prama najavama, morati otići još dvjestotinjak zaposlenih.

- Točna brojka znat će se nakon usuglašavanja plana, odnosno programa zbrinjavanja. Odlazit će se iz svih dijelova kompanije. Mislim da će od ukupno 1070 zaposlenih morati otići otprilike 200 ljudi. Neće se u svim slučajevima raditi o otkazima, jedan dio otići će u mirovinu. Jednako tako sigurno ćemo u nekim odjelima otpuštati više nego u drugima. Ali ako u tehnici izgradimo treći hangar, možda ćemo tamo čak i zapošljavati. Danas je u direktnoj operativi i prodaji 782 zaposlenih, što je 71 posto. U administraciji su ostali, uključujući i Upravu. Ne možete maknuti ljude iz financija i distribucije koji kontroliraju desetke milijuna eura dnevno. Naš je problem što se godinama nismo prilagođavali novim tehnologijama i procesima na tržištu. Vjerujem da ćemo zatvarati neka od predstavništava, sasvim sigurno ne sva, a u nekima ćemo smanjivati broj zaposlenih. S druge strane, dramatično je smanjen broj ljudi u vrhu kompanije. Ne tako davno imali smo šest izvršnih direktora. Smanjili smo njihov broj prvo na tri, sada je jedan. Prije smo imali 20 direktora sektora, sada ih imamo devet. Pritom smo neprekidno smanjivali plaće top-menadžmenta i najviše od njih danas, u skladu s Vladinim direktivama, nisu veće od 3,6 prosjeka. NO ima 13 članova, on jest prevelik, ali riječ je o povlaštenim dioničarima koje moramo isplatiti da bismo mogli smanjiti broj članova na po meni optimalnih pet. Ali i oni danas imaju bitno smanjene beneficije. S druge strane, mislim da NO nikada nije bio angažiraniji i aktivniji. Otkad sam došao prošlog rujna, sastajali su se gotovo jednom mjesečno.

Kupac Croatia Airlinea dobio bi, kaže Kučko, mrežu koja je doista jaka, paradoksalno, pogotovo tamo gdje ne lete.

- To je, recimo, Amerika, za koju nemamo izravne letove, ali imamo tradiciju povezivanja dijaspore s domovinom i to nam je, iza hrvatskog, najjače tržište. Prošle godine značajno nam je porastao i Daleki istok, imali smo ugovor s kompanijom Etihad iz Emirata koja nam je promet prema tom dijelu svijeta učetverostručila. Ove godine s njima ne radimo, ali promet prema tom dijelu svijeta tek se malo smanjio.

Hrvatska je, kaže, poput Irske specifična, ima nas više vani nego unutra. Navikli smo ljude da lete s nama. Najjača je dijaspora, ne samo hrvatska nego iz cijele regije, a i turizam raste iz godine u godinu.

Prije prodaje treba restrukturirati kompaniju.

- Da. Imamo naznake da bismo dio tog posla mogli dovršiti prije očekivanih rokova. Prvi ciljani rok bio je 1. srpnja, do kada bi se o planu restrukturiranja trebala očitovati Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja. Europska komisija dala im je zadatak da ocijene naš program restrukturiranja, jer u velikoj mjeri ovisi o državnoj potpori. U EU postoje samo dva načina na koja možete restrukturirati kompaniju - jedan je uz pomoć privatnih ulagača koji će očekivati povrat uloženoga. Budući da je u našem slučaju potrebna dokapitalizacija, koja kad se uračunaju svi troškovi i kamate iznosi 860 milijuna kuna, taj korak s privatnim ulagačem zasada ne može proći. Upravo iz tog razloga restrukturiranje moramo provesti prema modelu državne potpore, zaključuje Kučko.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik